ефективні юридичні послуги

Ми виграємо справи!

П'ятниця, 19 Січня 2018
Skip to content

Порушення продцедури: було чи ні

Чи було порушення процедури передбаченої Конституцією України при наданні суддям гарантій

05.09.2013 року, Верховна Рада України прийняла Постанови (реєстраційний номер 2522а/П)  «Про включення до порядку денного третьої сесії Верховної Ради України сьомого скликання законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів і про його направлення до Конституційного Суду України».

При обговоренні проекту даної постанови у Верховній Раді України, лунали заяви про порушення процедури щодо прийняття законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів.

Проаналізуємо обґрунтованість таких суджень.

Розділ ХІІІ Конституції України визначає порядок внесення змін до неї.

Ст. 154 визначає суб’єктів подання: Президент та не менш 1/3 депутатів від конституційного складу. В нашому випадку – Президент.

Ст. 155 – визначає етап до якого ще не дійшли, 156 – не стосується нашаго законопроекту.

Виконання вимог (положень) ст. ст. 157 та 158 має перевірятись Конституційним Судом України.

А от ст. 159 закріплює вимогу, на стадії якої, проект і зупинився, а саме: необхідність висновку КСУ.

Питання процедури проходження законопроектів у ВРУ зазначається у Регламенті ВРУ, що був затверджений Законом України «Про регламент ВРУ».

Статтею 146 Регламенту визначається процедура розгляду Верховною Радою питання про включення законопроекту про внесення змін до Конституції України до порядку денного сесії Верховної Ради та про порядок продовження роботи над ним.

Після аналізу положень ст. 146 Регламенту та тексту Постанови ВРУ, на нашу думку, є певна некоректність щодо реалізації положень регламенту, в яких зазначається про необхідність звернення ВРУ до Конституційного Суду України про надання Конституційним Судом України висновку щодо відповідності законопроекту.

В постанові зазначено: «Законопроект про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів направити до Конституційного Суду України для одержання висновку щодо відповідності його вимогам статей 157 і 158 Конституції України (додається)».

Справа в тому, що із суті тексту положень Регламенту, на нашу думку, випливає необхідність наявності самого звернення та необхідності голосування постанови про звернення Верховної Ради до Конституційного Суду України щодо законопроекту про внесення змін до Конституції України.

В нашому випадку, на нашу думку, виходячи із голосування в ВРУ 05.09.2013 р, ці вимоги були знівельовані.

Автор – С.А. Панасюк, магістр права, аспірант, викладач кафедри історії та теорії держави і права, голова ВГО «ВАРТА», третейський суддя, член Союзу юристів України, член громадської ради при Мінрегіонбуд.

 

Додати питання

Ваш email ніколи не буде опубліковано. Обов'язкові поля позначені *
*
*